Ny säng och soffa från Mio

Här ovan ser ni vår nyinköpta soffa från Mio, den heter Nevada. Joel var i Umeå när det var dags att köpa en ny soffa och säng så det var jag och mamma som fick bestämma. Jag var otroligt sugen på den ljusare varianten men hade vi valt den hade vi inte fått hem soffan förrän i februari eller sent i januari. Grejerna har vi inte kunnat ta till lägenheten eftersom vi inte har fått nycklarna eller något än men vi har dom i tryggt förvar i alla fall. Det fanns två olika alternativ att välja på, att ha med två divner eller en och skulle man ta två skulle det bli 1000 kr dyrare. Det var inte priset som styrde denna gång utan det var att utrymmet för bordet blev väldigt litet och vi skulle måsta ha ett väldigt litet soffbord, så vi körde på en divan. 
 
 
Så skulle man såklart ha en säng också, som jag och mamma bestämde också. Jag och Joel var inne på SOVAs butik på solbacken och provade fem olika typer av sängmodeller, där han kollade om vi låg ergonomiskt rätt i dom, vilket jag gjorde i alla sängarna. Så det var mer vad Joel kan ha för säng så han inte ska få ont i ryggen. Vi beställde en säng för 15000kr från SOVA och betalade en handpenning om vi skulle ångra oss. Dagn efter gick vi in på Mio och fick då både en säng och en soffa för lika mycket pengar som bara en säng kostar på SOVA. Det var dock lite svårt att veta vad Joel ville ha då han inte var med men jag visste att han inte ville ha en för mjuk säng (som jag vill ha dock) så jag tog en mittemellan som jag tror blir jättebra!
 
Jag förstår att man kan tänka att en säng ska man ha länge och man måste ha en bra säng. Men vi kände att så länge den funkar och vi ligger bra i den så kan vi faktiskt vänta några år till vi båda två har fast jobb innan vi köper en väldigt dyr säng. 
 
 

2016-01-04 | 11:35:52 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback