Stå upp för er själva och era rättigheter

Ni kom ju ihåg att jag skrev att jag hade fått ett jobb som jag verkligen trivs med och tycker är superkul. Det gick inte alls så bra med det jobbet, för nu har jag inte det jobbet längre. Jag tycker att det är helt fruktansvärt, kortfattat kan man väl säga att det är pga min mage. Som ni vet så fick jag ju jobb som personlig assistent, ett jobb där man har ansvar för en människa och det är viktigt att man tar det ansvaret. Som ni också vet är att jjag lider av IBS en åkomma som man kan leva med och man själv styr hur man ska må till viss del. Jag har varit tydlig från första början med min åkomma, det är jag alltid pga jag inte vill känna den här stressen över att sjukanmäla mig om jag skulle ha kramp. 
På anställningsintervjun så sa min arbetsgivare att det gick bra ändå och jag fick jobbet och fick börja min inskolning. Sedan igår så fick jag ett samtal om att de är för oroliga för min mage för att jag ska få fortsätta jobba. När man har skrivit ett avtal så kan man inte säga upp folk hur som helst. Jag har ingen aning om de har rätt att göra som de gjorde så det ska jag inte anklaga dom för (än). Men när jag har sagt till henne flera gånger att det inte kommer vara några problem med min mage och jag blir aldrig akut sjuk så jag kommer aldrig lämna min brukare ensam och bara dra. Jag tycker personligen att det ska räcka att jag säger att det kommer funka eftersom det ändå är jag som lider av denna sjukdom? SÅ nu letar jag desperat av nytt jobb efter de satte mig i denna dåliga sits. Jag vill bara att ni ska veta att om ni har en sjukdom som en arbetsgivare vill sparka er för så ska ni allltid kolla upp om de får göra det. Alla har vi rättigheter så kolla upp det noggrant. Så länge inte din sjukdom påverkar ditt arbete så ska du inte få sparken för det. 
Jag är fruktansvärt arg och förtvivlad så jag vet inte om jag borde skriva detta inlägg egentligen men jag ville att ni skulle veta hur läget är och att ni ska stå på er om något liknande händer. 
4296119908

2016-04-07 | 21:00:00 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från läsare.


» https://bumss.xyz/bitcoin

Hello everyone, it's my first pay a visit at this
website, and piece of writing is actually fruitful designed for me, keep up posting these
content.

2021-09-20 // 14:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback